.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمادگی راه آهن شمال برای تزانزیت کالا به کشورهای مختلف

مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: راه‌آهن شمال آمادگی ترانزیت کالاهای شمال ایران را به کشورهای مختلف دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، یوسف گران‌پاشا عصر امروز در نشست مشترک با اتاق بازرگانی مازندران، با تاکید بر افزایش سهم حمل و نقل ریلی از حمل و نقل کالا، اظهار کرد: با توجه به این موضوع باید میان بخش خصوصی در این حوزه بحث رقابت تقویت شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک‌میلیون و 700 هزار تن در طول سال حمل و نقل انجام می‌شود، این در حالی است که ظرفیت و امکانات حداکثر تا 2.5 میلیون تن وجود دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی دارای بالاترین درصد ایمنی در بخش حمل و نقل است، افزود: حمل و نقل ریلی دارای یک‌بیستم آلایندگی، یک‌هفتم سوخت و یک‌پنجاهم تصادفات از طریق آن در کشور است.

گران‌پاشا یادآور شد: در سال گذشته حدود 10 درصد حمل و نقل بار توسط راه‌آهن انجام شد که این میزان نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به شناور بودن قیمت‌ها در نرخ حمل و نقل آماده رقابت هستیم، اضافه کرد: با توجه به امکانات موجود و مناسب در بحث حمل مواد نفتی در بندر امیرآباد، راه‌آهن شمال آماده حمل گندم و سیمان از طریق راه‌آهن به تمام کشور دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال با اعلام اینکه راه‌آهن شمال آمادگی ترانزیت کالاهای شمال ایران را به کشورهای مختلف دارد، تصریح کرد: راه‌آهن شمال با 21 ایستگاه، 4 هزار کیلومتر خط ریلی و یک‌هزار و 800 پرسنل آماده توسعه حمل و نقل ریلی است.

گران‌پاشا به آغاز فعالیت راه‎آهن اینچه‌برون اشاره کرد و ادامه داد: از راه‌آهن اینچه‌برون 60 واگن غلات به بندرعباس و دیگر نقاط کشور ارسال شد.

وی با بیان اینکه راه‌آهن شمال ظرفیت حمل و نقل 3.5 تا 5 میلیون تن بار را دارد، گفت: در حال حاضر به‌دنبال برقی شدن راه‌آهن شمال هستیم که در این راستا نشست‌هایی با شرکت مپنا داشتیم که امیدواریم با این اقدام ظرفیت حمل بار به 7 میلیون تن برسد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 مهر 1394
اونوقتت صدای قطارهای قراضه ماقبل تاریخ باعث صلب اسایش ملت شدن میخایی چیکار کنی تا کی میخایی از این دیزل های قدیمی استفاده کنی بسه دیگه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.